مقالات

نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان

عنوان: نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان

مقدمه: با پیشرفت سن، خطر ابتلا به بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر در سالمندان افزایش می‌یابد. یکی از راهکارهای مطرح برای جلوگیری از بروز آلزایمر و نگه داشتن عملکرد ذهنی سالمندان، آموزش چرتکه می‌باشد.

این مقاله به بررسی نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان پرداخته و راهکارهایی برای ارائه برنامه‌های آموزشی موثر برای افزایش عملکرد ذهنی در این گروه سنی ارائه می‌دهد. با رشد جمعیت سالمند و افزایش میانگین عمر جمعیت، بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر به یکی از چالش‌های بهداشتی جوامع تبدیل شده‌اند.

آموزش چرتکه به عنوان یک روش ساده و موثر برای تقویت عملکرد ذهنی و جلوگیری از بروز بیماری‌های ذهنی در سالمندان مورد توجه قرار گرفته است.

 

نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان

آلزایمر:

بیماری آلزایمر یک بیماری مزمن و نوروژنراتیو است که به تدریج عملکرد ذهنی فرد را تخریب می‌کند. این بیماری با افزایش سن افراد، به ویژه سالمندان، روند پیشرفت می‌یابد و عوارض جدی برای سلامت روانی و فیزیکی آنها دارد. از جمله علائم اولیه آلزایمر می‌توان به افت حافظه، اختلال در تمرکز و توجه، مشکلات در حل مسائل، و تغییرات در شخصیت اشاره کرد.

آموزش چرتکه به عنوان یک روش ساده و موثر برای تمرین مغز و افزایش فعالیت‌های ذهنی، می‌تواند به تقویت حافظه، تمرکز، توجه و مهارت‌های حل مسائل کمک کند که این مهارت‌ها به طور مستقیم با کاهش ریسک بروز آلزایمر مرتبط هستند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده‌اند که تمرینات مغزی مانند چرتکه می‌توانند به تقویت ارتباطات نورونی و تقویت حافظه و تمرکز کمک کنند که این مسائل می‌توانند به تاخیر ابتلا به آلزایمر کمک کنند و حتی ممکن است به جلوگیری از آن منجر شوند.

بنابراین، آموزش چرتکه به عنوان یکی از راهکارهایی که به تقویت عملکرد ذهنی و حافظه کمک می‌کند، می‌تواند در جلوگیری از بروز آلزایمر موثر باشد و می‌تواند به تأخیر افت عملکرد ذهنی مرتبط با پیری و آلزایمر کمک کند.

برای مشاوره رایگان با مشاوران موسسه آموزشی حسابگر خلاق با شماره 09157634883 تماس بگیرید.

جهت ثبت نام کلاس چرتکه برای فرزند خود به صورت حضوری به آدرس های زیر مراجعه کنید.

آدرس : مشهد شعبه 1 : بلوار فلاحی – نبش حسابی شمالی ۲۸ شعبه 2 : بلوار وکیل آباد -صیادشیرازی 29 – پ 11

۰۹۰۱۰۷۱۹۷۳۳ –۰۹۱۵۷۶۳۴۸۸۳–۰۵۱-۳۶۲۰۵۶۱۸

مدیریت مهاجری

نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان

در صورت ثبت نام غیرحضوری به فرم ثبت نام آنلاین مراجعه کنید.

مشاهده ویدئو محاسبات ذهنی با چرتکه دانش آموز 8 ساله حسابگر خلاق.

آموزشگاه حسابگر خلاق

مشهد شعبه1:بلوار فلاحی–نبش حسابی شمالی ۲۸ 

شعبه2:بلوار وکیل آباد-صیادشیرازی29-پ11

۰۹۰۱۰۷۱۹۷۳۳ –۰۹۱۵۷۶۳۴۸۸۳–۰۵۱-۳۶۲۰۵۶۱۸

مدیریت مهاجری نقش آموزش چرتکه در جلوگیری از بروز آلزایمر در سالمندان

  •       دوره های ویژه:

دیدگاهتان را بنویسید