مقالات

چرتکه چگونه روی کودک اثر می گذارد؟

چرتکه چگونه روی کودک اثر می گذارد؟

آیا آموزش چرتکه می تواند به فرزند شما در مدرسه کمک کند؟

چرتکه وسیله ­ای است که در محاسبات ریاضی کمک می ­کند. چرتکه شامل مهره ­هایی است که می­ توانند روی میله ­هایی به بالا و پایین حرکت کنند و شما می­ توانید مهره­ ها را با انگشتان جابجا کنید. فواید آموزش چرتکه  برای بچه­ ها فراتر از ریاضیات است. این آموزش برای تحریک عملکرد مغز، توسعه مهارت­ های زندگی و همچنین کمک به کودکان برای موفقیت در اهداف طراحی شده است.

تاثیرات چرتکه روی مغز
تاثیر چرتکه در مهارت های ریاضی

یادگیری چرتکه روند یادگیری ریاضی را بی دردسر و لذت بخش می­ کند. با استفاده از این ابزار ، کودکان توانایی تجسم و انجام سریع محاسبات بزرگ را آغاز می­ کنند. در این دوره آموزشی، کودکان شروع به یادگیری و علاقه­مند شدن به درس ریاضی می­ کنند. در عین حال، آنها یاد می­ گیرند که ضمن حل مسائل ریاضی، زمان خود را چگونه مدیریت کنند.

تاثیر چرتکه در ایجاد روحیه ­ی رقابتی

آموزش چرتکه دانش پژوهان را به شرکت در مسابقات و امتحانات مختلف تشویق می­ کند. این اتفاق به دانش پژوهان کمک می­ کند تا در آن­ها روحیه رقابتی ایجاد شود و همچنین مهارت­ های مدیریت زمان را بیاموزند. بنابراین، یادگیری چرتکه نه تنها کودکان را به تسلط بر مهارت­ های ریاضی تشویق می­ کند بلکه نتایج بلند مدت آن بر عملکرد علمی کودک نیز تأثیر می­ گذارد.

کودکان روبوفایی
چرتکه روبوفا
نظم و انضباط نهادینه شده

خودکنترلی یک مؤلفه اساسی است که بخشی از مسیر موفقیت در علم و فراتر از آن را تشکیل می­ دهد. شروع آموزش چرتکه در سنین پایین، یعنی سنین رشد مغز، به فرزند شما در پیشرفت نظم و انضباط کمک خواهد کرد. دانش ­آموزی که با نظم و انضباط شده، نیازی به کمک والدین خود برای یادآوری انجام تکالیف ندارد و به راحتی از پس وظایف خود برآمده و تبدیل به دانش­ آموزی خواهد شد که نظم در آن نهادینه شده و به صورت خودکار تمامی کارهای خود را انجام می­ دهد.

توانایی حل مسئله

یکی از بزرگترین عواملی که باعث ناکامی کودکان در ریاضیات می­ شود ترس آنها از روبه ­رو شدن با مسائل ریاضی است. هنگامی که ترس به وجود می­ آید، کودکان به طور طبیعی فکر می­ کنند که نمی­ توانند مسائل ریاضی خود را حل کنند. چرتکه یک فرآیند به خوبی طراحی شده و اثبات شده است که توسط متخصصان رشد کودک ثبت شده است. یادگیری آن تسلط بر مهارت ­های ریاضی را به صورت خودجوش می­ کند. کودکان دانش خود را با نیمکره راست و چپ مغز تقویت می­ کنند، تمرین­ های دشواری انجام می ­دهند و می­ توانند با اعتماد به نفس بیشتری مشکلات ریاضی و مسائل مربوط به آن را حل کنند.

اعتماد به نفس

هنگامی که علم چرتکه پس از ساعت­ ها و روزها تلاش و تمرین از طریق یک آموزش موفق به دست می­ آید، کودکان به سطح بالایی از اعتماد به نفس می­ رسند. ضمن این­که مفاهیم ریاضی و چرتکه به خوبی و بی­ عیب و نقص همراه با بازی توسط مربیان روبوفا به آنها آموزش داده می­ شود و دانش­ آموز حالا هیچ ترسی از ریاضی و مسائل آن ندارد. به همین دلیل کودک که هیچ ترسی از ریاضی و مدرسه ندارد، در رفتار خود با سایر افراد نیز این ویژگی مثبت را منعکس می کند.

تمرکز

چرتکه بعد از آموزش در مدرسه یک محرک سالم برای مغز است. همچنین باعث استفاده از نیمکره چپ و راست مغز می شود. کلاس­ های آموزش چرتکه روبوفا کودکان را وادار می­ کند تا مراحلی را که توسط مربیان آموزش داده می شود، کاملاً رعایت کنند. امکان حواس پرتی­ ها از آن­ها دور می ­شود که نتیجه آن حافظه قوی، تمرکز بالا و خلاقیت بیشتر است.

چگونه چرتکه می­ تواند به فرزند شما یک حس رقابتی بدهد؟

آموزش مباحث ریاضی در چرتکه باعث افزایش مهارت­ های ریاضی کودکان می ­شود و آنها را به خلاقیت علاقه ­مند می­ کند، میل به یادگیری را توسعه می ­دهد و به طور کلی به رشد ظرفیت مغز کمک می­ کند. دانش­ پژوهان روبوفایی که توسط مربیان با انگیزه و باتجربه هدایت می­­ شوند، دائما در فضای رقابت قرار دارند و فضای مسابقات را برای آن­ها ایجاد می­ شود تا باعث تقویت روحیه رقابتی آنها ­شود. حسابگر خلاق با برگزاری مسابقات استانی و کشوری دانش­ آموزان را می­ سنجد و این روحیه را در آن­ها تقویت می­ کند.

آیا فلش کارت توجه را افزایش می دهد؟

آموزش چرتکه برای بچه­ ها شامل کار با فلش­ کارت و بازی است. فلش­ کارت یک فعالیت ساده و در عین حال قدرتمند است که به کودکان کمک می­ کند تا مفاهیم ریاضی را با سرعت و دقت یاد بگیرند. فلش­ کارت حافظه دیداری اعداد را به کودکان آموزش می ­دهد که قدرت توجه آنها را تقویت می­ کند. تمرین با فلش­ کارت بدون شک مهارت­ های تجسمی را تقویت می­­ کند. دانش ­آموزان محاسبات بزرگتر را به سرعت و به راحتی انجام می­دهند. بنابراین یک کودک باهوش و با تمرکز، با قدرت حافظه عالی و همچنین مهارت­های شگفت­ انگیز تجسمی، در هر رقابتی و نه فقط علمی عملکرد خوبی خواهد داشت.

آموزش چرتکه با بازی و فلش کارت
ارتباط چرتکه و خلاقیت کودکان

خلاقیت و خودکارآمدی، از جمله اهداف آموزشی است که امروزه در رأس امور آموزشی و پرورشی قرار دارد. به منظور نیل به این امر و تسهیل یادگیری ریاضیات، ابزار محاسباتی چرتکه وارد فرآیند آموزشی شده که مورد استقبال دانش ­آموزان و معلمان قرار گرفته است و نتایج مشهودی در پی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید