مقالات

چه کسی اولین چرتکه را ساخته است؟

چه کسی اولین چرتکه را ساخته است؟

هنوز مشخص نیست چه کسی اولین چرتکه را ساخته و کی ساخته شده است. شواهدی وجود دارد مبنی بر استفاده از چرتکه در بین­ النهرین که به ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد باز می­ گردد. چرتکه در سایر تمدن­ های اولیه از جمله تمدن­ های چینی ، مصر ، یونان ، فارسی و رومی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

چرا از چرتکه استفاده شد؟

قبل از رایانه­ ها، ماشین­ حساب­ ها یا حتی محاسبه با استفاده از کاغذ و مداد، چرتکه پیشرفته­ ترین وسیله برای محاسبه اعداد بود. قبل از چرتکه، تنها روشی که افراد برای محاسبات ریاضی خود باید از آنها استفاده می­ کردند، انگشتان پا، انگشتان دست و یا سنگ­ های موجود در خاک بود.

  • خدمات آموزشگاه چرتکه حسابگر خلاق
    نمایندگی رسمی آموزش چرتکه حسابگر خلاق در مشهد با برگزاری دوره های آموزش چرتکه برای کودکان ۵ تا ۱۳ در محیط موسسه، مدارس و مهد کودک ها در حال خدمت رسانی است.
  • آموزش چرتکه در مشهد
    سایت موسسه چرتکه روبوفا تنها سایت ارائه دهنده خدمات رایگان آموزش چرتکه در ایران است. کافی است به بخش مقالات > آموزش مراجعه کنید.
  • نمایندگی آموزش تخصصی چرتکه حسابگر خلاق در مشهد با خدمات متفاوت
    یکی از شرایط دوره های آموزش چرتکه شرایط سنی است که برای دانش پژوهان ۵ تا ۱۳ سال در نظر گرفته شده است. برای ثبت نام می توانید روی ثبت نام دوره آموزش چرتکه کلیک کنید یا به صورت حضوری به آدرس موسسه مراجعه کنید و یا از طریق شماره تلفن های موسسه ثبت نام تلفنی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید